|
1. Hur handlar man på Old Western Store? SE ÄVEN PUNKT 10B
Leta reda på varan du vill ha (via menyerna eller sökfuntionen) och tryck på "Lägg i varukorgen"-knappen. Varan läggs då i din köpkorg som finns längst ned på skärmen. När du handlat klart trycker du på länken "Till kassa" och följer instruktionerna.
2. Vad krävs av mig för att handla på Old Western Store?
Först och främst måste du vara minst 18 år gammal. För det andra måste du helst ha en email-adress. Om du inte har någon email-adress kan du skaffa en gratis via Hotmail eller Yahoo, eller så ringer du in din beställning till oss.
3. Kan man ta bort varor ur köpkorgen?
Det finns en "Ta bort" knapp i shoppingläget. Det går också bra att redigera sin varukorg vid kassan.
4. Produkten hamnar inte i köpkorgen!
"Köpkorgen innehåller inga varor, trots att jag har gjort som jag skall." I nästan 100% av ovanstående fall så är webläsaren inställd på att inte ta acceptera cookies. När den är korrekt inställd måste ofta webläsaren startas om.
5. Varför försvinner innehållet i köpkorgen?
Varje gång du stänger din webläsare rensas innehållet i din köpkorg. Eller så har du inte varit aktiv på 20 minuter och blivit utloggad.
6.Kan jag beställa via telefon?
Ja,visst... du kan ringa direkt till Old Western Store. Vi ser fram emot ditt samtal. Mobil : 0704 - 265 167.
7. Jag vill göra en varuretur!
Har du någon anmärkning på leveransen - eller du vill bara returnera varan, kontakta oss, så hjälper vi er. Ni har full returrätt av varan inom 10 dagar eller enligt överrenskommelse med Old Western Store. Varan skall vara i nyskick, ej trasig, eller använd. Kunden betalar ALLA porto-avgifter.
Skickas så billigt som möjligt ! ex. 1 par Läderboots kostar ca 122 kr i porto med DHL Fright. ( 1 Feb 2023)
Skickas tillbaka till vår adress: Old Western Store Ängavägen 271 26194 Annelöv
Glöm inte skriva DIG som avsändare!!
8. Vilka betalningsmedel gäller?
KLARNA FAKTURA Du gör din beställning hos oss. Vi bifogar en faktura med dina varor i paketet. Du hämtar bara ut ditt paket när det har kommit. Sen har du 14 dagar på dig att betala dina varor. Faktura avgift på 29 sek tillkommer. Portot baseras på vikten av beställda varor.
POSTFÖRSKOTT Du kan få varan skickad till dig mot post-förskott. Postförskott kostar hos POSTNORD : 137 sek för brev + frimärke. 137 sek för paket över 2 kg + porto.
FÖRSKOTTS-BETALNING Vi tar SWISH eller PG KONTO: 117 46 57-5 Du kan även välja att betala varan i förskott . Då blir det endast varans pris + portot till dig.
Vi tar kontakt med dig , vilket belopp du skall betala. Vi kollar först att varan finns hemma , väger den- då vet vi porto-kostnaden.
KORTKÖP VISA / MASTERCARD Ni kan betala med kort i butiken, inte online.
DELBETALNING , javisst är det går bra. Du väljer själv det belopp du vill betala varje månad. När full likvid betalats för varan + porto , skickas den till dig
9. Jag har inte fått någon orderbekräftelse -vad är fel?
Du skrev antagligen in fel email-adress. Skicka ett email till info@oldwesternstore.se om du är osäker på om vi har fått din beställning eller ej.
10. Hur fungerar leveransen?
Beställningarna skickas ut med Postnord eller DHL freight. Vid beställning mot postförskott får du hem en avi eller ett SMS när leveransen nått ditt postkontor / utlämningsställe. Leveranstiden varierar mellan 2-14 dagar. (beror på om varan finns på hyllan.)
1 dag med brev-postförskott / REK ( ex. skjorta,boots). 2-3 dagar med paket, över 2kg ex. 1 st mocka jacka)
Du kan kontakta oss för försändelsens kolli nr, så kan du spåra det på Postnord´s hemsida. www.postnord.se
10b. VAD HÄNDER OM JAG INTE LÖSER UT DE VAROR JAG HAR BESTÄLLT ???
Att beställa varor och sedan inte hämta ut varorna på utlämnings stället är bedrägeri. Det belastar oss med extra varor på lagret , en onödig merkostnad , onödigt arbete både i butik & körning till posten , som i slut änden resulterar i dyrare varor för alla....helt i onödan tycker vi.
Från den 1 September 2012 kommer vi att lämna ALLA ärenden vidare , om försändelser som INTE har lösts ut och då har returnerats tillbaka till oss.
Kunden kommer att få en faktura på beloppet 295 sek för portoutlägg , faktureringsavgift och vår merkostnad.
Kunden har 14 dagar på dig att betala fakturan till fakturerings-företaget , med påföljd av inkassokostnader mm.
Old Western Store har inget att göra med denna faktura / indrivning.
11a. Hur stora är fraktkostnaderna?
Vid val av postförskott tillkommer Postnords pf-avgift på 137 sek. Sen beror det på hur stor / liten , lätt & tung varan är, som bestämmer portot. Ring oss för besked. se även under punkt 10.
11 b. Jag vill ändra liggetiden på min försändelse !
Om du vill förlänga liggetiden på din försändelse, kan det göras mot en avgift som Posten tar ut på Pris: 137 sek. Kontakta oss, så beställer vi blanketter. Blankett "ÄNDRA FÖRFOGANDE". Innan liggetiden ändras på försändelsen tar det ca 2-3 dagar.
13. Med vem skickas leveranserna ? Hur är varorna förpackade?
Skickas med Postnord eller DHL freight. Varorna är mycket omsorgsfullt packade. Det går inte att se vad paketet innehåller utifrån. Ibland kan en liten överraskning ligga i....
14. Vem står som avsändare på paketet?
Old Western Store Änga-vägen 271 261 94 ANNELÖV
15. Jag vill inte lämna ut några personuppgifter!
För att kunna handla hos oss måste du uppge namn, personnummer, adress ,telefon ,och email-adress.
Så vi kan kontakta dig om något problem skulle uppstå med din beställning. Vi kommer INTE att lämna ut dina personuppgifter till någon annan. Vi har sekretess.
16. Kontakta kundtjänst
De bästa sätten att kontakta oss . Så får du besked direkt.
Mobil-Telefon 0704- 26 51 67
Väl Mött ! Tine v H-H
|
|
|
|
|