Du har inget i din kundvagn. 
  Aha,Julklapps tips & Nyheter finns här
  Sheriff´s BIG SALE OUT
 Amerikanska bil prylar
 Bags / Väskor
 Bandana / Silk-scarvs
 Barnens Wild West
 Big " STORA STORLEKAR"
 Bikers Corner
 Bolotie , CollarTips , Slipsar
 Boots /Sporrar / Tå-dekor
 Bälten / Spännen / Set
 Böcker / Books
 Camping Kök & Badrum
 Civil War
 Cowboys & Oldstyle 1880´s
 Cowgirls & Oldstyle 1880´s
 Flaggor / Sheriff stars
 Hattar / Kepsar / Hattband
 Horse / Rider
 Hus & Hemmet OldWest
 Indian / Trappers
 Läder / Skinn Kläder
 Mexico Filtar
 Rebel Produkter
 Replika vapen
 T-Shirts
 Western Kataloger
 Western Prylar
 Western Skyltar
 Western Smycken & Nitar
 INFORMATION
Nyhetsbrev
Köpvillkor
Vägbeskrivning / Find Us
ABC Shopping Regler
Bilder från Kunder /From Customers
Boot & Hat sizes
Butiks Bilder / Store Galleri
Galleri from Yesterday
Howdy Stranger !
Kontakt / Contact Us
We talk English
Wir sprechen Deutsch
Öppet tider & Kund Info / Open hour
Skriv i vår gästbok!
Antal besökare: 3373834

1. Hur handlar man på Old Western Store?  SE ÄVEN PUNKT 10B

Leta reda på varan du vill ha (via menyerna eller sökfuntionen) och tryck på "Lägg i varukorgen"-knappen. Varan läggs då i din köpkorg som finns längst ned på skärmen.
När du handlat klart trycker du på länken "Till kassa" och följer instruktionerna.

2. Vad krävs av mig för att handla på Old Western Store?

Först och främst måste du vara minst 18 år gammal. För det andra måste du helst ha en email-adress. Om du inte har någon email-adress kan du skaffa en gratis via Hotmail eller Yahoo, eller så ringer du in din beställning till oss.

3. Kan man ta bort varor ur köpkorgen?

Det finns en "Ta bort" knapp i shoppingläget. Det går också bra att redigera sin varukorg vid kassan.

4. Produkten hamnar inte i köpkorgen!

"Köpkorgen innehåller inga varor, trots att jag har gjort som jag skall."
I nästan 100% av ovanstående fall så är webläsaren inställd på att inte ta acceptera cookies. När den är korrekt inställd måste ofta webläsaren startas om.

5. Varför försvinner innehållet i köpkorgen?

Varje gång du stänger din webläsare rensas innehållet i din köpkorg. Eller så har du inte varit aktiv på 20 minuter och blivit utloggad.

6.Kan jag beställa via telefon?

Ja,visst... du kan ringa direkt till Old Western Store.
Vi ser fram emot ditt samtal.
Mobil : 0704 - 265 167.



7. Jag vill göra en varuretur!

Har du någon anmärkning på leveransen -kontakta oss, så hjälper vi er att rätta till det.
Ni har  full returrätt av varan inom 10 dagar eller enligt överrenskommelse med Old Western Store.
Varan skall vara i nyskick, ej trasig , eller använd.
Kunden betalar alla porto-avgifter.

Skickas så billigt som möjligt !
ex. 1 par boots i kartong går som skrymmande brev.
under 2 kg. Kostar 70 Sek

8. Vilka betalningsmedel gäller?

KLARNA FAKTURA
Du gör din beställning hos oss.
Vi bifogar en faktura med dina varor i paketet.
Du hämtar bara ut ditt paket när det har kommit.
Sen har du 14 dagar på dig att betala dina varor.
Faktura avgift på 29 sek tillkommer.
Portot baseras på vikten av beställda varor.


POSTFÖRSKOTT
Du kan få varan skickad till dig  mot post-förskott.
Vid betalning mot  postförskott tillkommer postens avgift på 95 sek för brev , 115 sek för paket över 2 kg , utöver porto kostnaden.

FÖRSKOTTS-BETALNING      PG KONTO: 117 46 57-5
Du kan även välja att betala varan i förskott .
Då blir det endast varans pris + portot till dig.

Vi tar kontakt med dig , vilket belopp du skall betala.
Vi kollar först att varan finns hemma , väger den- då vet vi porto-kostnaden.


KORTKÖP  VISA  / MASTERCARD
Ni kan betala med kort i butiken.


DELBETALNING , javisst är det går bra.
Du väljer själv det belopp du vill betala varje månad.
När full likvid betalats för varan + porto , skickas den till dig


9. Jag har inte fått någon orderbekräftelse -vad är fel?

Du skrev antagligen in fel email-adress. Skicka ett email till info@oldwesternstore.se om du är osäker på om vi har fått din beställning eller ej.

10. Hur fungerar leveransen?

Beställningarna skickas ut med post.
Vid beställning mot postförskott får du hem en avi eller ett SMS när leveransen nått ditt postkontor / utlämningsställe.
Leveranstiden varierar mellan 2 dagar -14 dagar.
(beror på om varan finns på hyllan.)

1 dag med brev-postförskott / REK ( ex. skjorta,boots).
2-3 dagar med paket, över 2kg ex. 1 st mocka jacka)

Du kan kontakta oss för försändelsens kolli nr,
så kan du spåra det på postens hemsida.
www.posten.se



10b. VAD HÄNDER OM JAG INTE LÖSER UT DE VAROR JAG HAR BESTÄLLT ???

Att beställa varor och sedan inte  hämta ut varorna på utlämnings stället är bedrägeri.
Det belastar oss med extra varor på  lagret , en onödig merkostnad , onödigt arbete både i butik & körning till posten , som i slut änden resulterar i dyrare varor för alla....helt i onödan tycker vi.

Från den 1 September 2012 kommer vi att lämna  ALLA ärenden vidare ,  om försändelser som INTE har lösts ut  och då har returnerats tillbaka till oss.

Kunden  kommer  att få en faktura på beloppet 295 sek för portoutlägg , faktureringsavgift och vår merkostnad.

Kunden har 14 dagar på dig att betala fakturan till fakturerings-företaget , med påföljd av inkassokostnader mm.

Old Western Store har inget att göra med denna faktura / indrivning.




11a. Hur stora är fraktkostnaderna?

Vid postförskott tillkommer postens pf-avgift på
95 sek.
Sen beror det på hur stor / liten , lätt & tung varan är, som bestämmer portot.
Ring oss för besked. se även under punkt 10.

11 b.  Jag vill ändra liggetiden på min försändelse !    Om du vill förlänga liggetiden på din försändelse,
   kan det göras mot en avgift som Posten tar ut på
   Pris: 125 sek.
   Kontakta oss, så beställer vi blanketter.
   Blankett "ÄNDRA FÖRFOGANDE".
   Innan liggetiden ändras på försändelsen
   tar det ca 2-3 dagar.

13. Med vem skickas leveranserna ?
      Hur är varorna förpackade?

Skickas med Posten / Schenker Priv Pak.
Varorna mycket omsorgsfullt packade.
Det går inte att se vad paketet innehåller utifrån.
Ibland kan en liten överraskning ligga i....

14. Vem står som avsändare på paketet?

Old Western Store
Änga-vägen 271
261 94 ANNELÖV

15. Jag vill inte lämna ut några personuppgifter!

För att kunna handla hos oss måste du uppge namn, personnummer,  adress ,telefon ,och email-adress.

Så vi kan kontakta dig om något problem skulle uppstå med din beställning.
Vi kommer INTE att lämna ut dina personuppgifter till någon annan.
Vi har sekretess.


16. Kontakta kundtjänst

De bästa sätten att kontakta oss .
Så får du besked direkt.

Mobil-Telefon 0704- 26 51 67

Väl Mött !
Tine v H-H